Суть світла, електрона і реальності (І частина – світло)

«Хто не шокований квантовою

теорією, той її не зрозумів»

Н.Бор

Нільс Бор і Альберт Ейншнейн – імена-гіганти фізики. Науковці, котрі в прагненні пізнати суть речей і світу, створили свої, абсолютно розрізненні теорії.

Що таке реальність? Що таке світло? Що таке електрон?

Шукаючи відповіді на ці питання, науковий світ дійшов висновку, що реальності немає; будь-який об’єкт існує в просторі і часі тільки тоді, коли ми його спостерігаємо.

Шокуюче!

│Ейнштейн критикуючи теорії Н.Бора, засновника квантової теорії, говорив:

 «Чи перестає існувати місяць, коли я на нього не дивлюсь…».

Цей сарказм, в кінцевому результаті, буде експериментально доведений – в якійсь мірі, поки ми не бачимо місяця, його справді не існує.

Світло

1890-ті роки. Німеччина стала об’єднаною.  Томас Едісон дарує шлях до  глобального прогресу – лампочку.

Саме з цього маленького кроку світ почав розвивати нову таємну науку – квантову механіку.

│Світло стало благом, комфортом і необхідністю. Але яке воно? Чому лампочки можуть світитися жовтим, інші білим і червоним?  І чому так мало синього?

Німеччина на базі наукового інституту у 1887 році наймає Макса Планка – для вирішення питання взаємозв’язку температури нитки розжарювання лампочки і кольору світла, що вона дає.

Досить скоро стає очевидно – чим більше енергії потрібно, тим яскравіше буде світло.

│Так, червоне світло слабке, біле – потребує значних затрат енергії, а синє, як і ультрафіолетове – використовує в сотні разів більше енергії, ніж біле світло. 

Чому так? Фізики не могли відповісти, назвавши цю особливість ультрафіолету «ультрафіолетовою катастрофою».

Згодом, довели, що світло впливає на частоту і швидкість проходження електричного розряду.

В ході подальших експериментів, досліджувалась дія різного світла на здатність рухати електрони в складі речовин (на прикладі золота).

│Червоне світло не може призвести до руху золотих пластинок, тоді як ультрафіолетове – за кілька секунд змінювало її положення. Цей дослід породив явище «фотоелектричного ефекту», пояснити котрий взялися кращі науковці світу.

Як же світло може рухати предмети?

Відповісти можна лише розібравшись, що таке світло з точки зору фізики.

Світло – це хвиля, що поширюється в просторі (хвилева теорія). Але навіть це не давало відповіді – дві взаємовиключні теорії  «ультрафіолетова катастрофа» і «фотоелектричний ефект» привели науковий світ в хаос. Водночас, якщо світло може впливати на електрони, воно має бути чимось більше ніж хвиля.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *